پمپ خلاء رینگ مایع دو مرحله ای
نوشته شده توسط : mostafa

پمپ خلاء رینگ مایع دو مرحله ای

فشار محدود پمپ  وکیوم رینگ مایع دو مرحله ای ۳۳۰۰ Pa است و دامنه فشار کار ایده آل ۲۰ Kpa-100 Kpa است. هنگامی که فشار ورودی کمتر از ۲۰ Kpa باشد ، ظرفیت پمپاژ به سرعت کاهش می یابد و راندمان پمپ خلاء حلقه ای تک مرحله ای بسیار پایین است. پمپ خلاء حلقه حلقه ای دو مرحله ای فرآیند فشرده سازی دو مرحله ای ، سرعت پمپاژ در یک خلاء بالاتر پایدار است ، یا خلاء بالاتری را در طیف گسترده ای از سرعت پمپاژ حفظ می کند. در شرایط کار با خلاء بالاتر ، در مقایسه با پمپ آب حلقه ای تک مرحله ، راندمان ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می یابد و مصرف انرژی بر این اساس کاهش می یابد.

توضیحات پمپ وکیوم را نیز مطالعه کنید

اصل کار پمپ خلاء حلقه مایع دو مرحله ای

اصل کار مکش و اگزوز پمپ خلاء حلقه مایع دو مرحله ای همان پمپ خلاء حلقه مایع تک مرحله ای است. هنگامی که پروانه می چرخد ​​، یک حلقه آب غیر عادی در دیواره داخلی محفظه شکل می گیرد و بین پره ها از آب پر می شود. با چرخش پروانه ، حرکت متناوب متناوب بین پره ها ساخته می شود. حجم وسط تیغه تغییر کرده است و فرایند مکش ، فشرده سازی و اگزوز با همکاری مربوط به درگاه های مکش و اگزوز ثابت انجام می شود. مرحله دوم کاهش فشار اگزوز مرحله اول و بهبود خلاء مرحله اول است.

خصوصیات پمپ وکیوم زینگ مایع دو مرحله ای

۱٫ فشار محدود می تواند به ۲ Kpa برسد ، محدوده فشار کار ورودی ۵ Kpa-20 Kpa است.

۲٫۲۰۰-۷۵۰۰m3 / h از مشخصات مختلف برای پاسخگویی به نیازهای فرآیندهای مختلف

۳٫ انتخاب فولاد ضد زنگ ، فولاد دوبلکس ، تیتانیوم ، آلیاژ هارینگتون و سایر مواد

۴- روش های قابل اعتماد قفل شدن پروانه و جلوگیری از شل شدن

۵- مهر و موم های مکانیکی در هر دو انتها و انتخاب طرح های مختلف شستشو

۶٫ دستگاه ضد حفره استاندارد

۷٫ عملکرد قابل اعتماد ، راندمان بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی

۸٫ ریخته گری دقیق ، یاطاقان وارداتی ، لوازم جانبی استاندارد

برنامه معمولی پمپ خلاء حلقه مایع دو مرحله ای

۱٫ فرایند تبخیر / تقطیر خلاء با اواپراتور

سیستم خلاء اواپراتور به طور کلی نیاز دارد که خلاء ورودی بین ۶ تا ۱۰ Kpa با ظرفیت پمپاژ بیشتر باشد. پمپ خلاء حلقه ای یک مرحله ای از ظرفیت پمپاژ نسبتاً ضعیف در این بخش برخوردار است ، در حالی که پمپ خلاء حلقه آب دو مرحله ای انتخاب شده است تا بازی کامل را به حداکثر ظرفیت پمپاژ در این زمان ارائه دهد. با همان مصرف انرژی ، راندمان بیش از ۳۰٪ افزایش می یابد.

۲٫ تجهیزات جوی و خلاء در بالای برج شیمیایی زیبا

دستگاه های خلاء تقطیر جوی و خلاء نیز به خلاء کمتری نیاز به ظرفیت پمپاژ بیشتری دارند. حتی اگر یک پمپ خلاء حلقه ای یک حلقه ای با مرحله اول با بیرون ریز جوی انتخاب شود ، میزان پمپاژ در فشار مکش ۵ kPa-6 Kpa فقط ۶۵-۷۰٪ از حداکثر پمپ است. بنابراین ، پمپ خلاء حلقه دو قطبی آب گزینه ای ایده آل برای دستگاه خلاء تقطیر جوی و جاروبرقی است.

۳٫ دستگاه استخراج خلاء کندانسور توربین بخار نیروگاه

در حال حاضر ، پمپ های خلاء حلقه آب سری ۲BE1 ، عمدتاً در خازن های خلاء در نیروگاه ها استفاده می شوند. خلاء بیرونگیر هوا افزایش یافته است ، اما بازده استخراج هوا کاهش می یابد و مصرف انرژی زیاد است. حداکثر حجم هوا از پمپ های حلقه دو مرحله ای سری ۲BE1S می تواند به ۷۵۰۰ متر مکعب در ساعت برسد. مبدل های حرارتی با کیفیت بالا و شیرهای ابزار برای برآورده کردن الزامات قابلیت اطمینان بالا انتخاب شده اند.

۳٫ واحد ریشه با پمپ خلاء Roots

نکته اصلی اطمینان از عملکرد پایدار بلند مدت واحد خلاء Roots ، انتخاب پمپ حلقه دو مرحله ای آب با سیستم کنترل کیفیت بالا است. در حال حاضر ، پمپ های خلاء حلقه ای سری ۲BE1 و ۲BV معمولاً به عنوان پمپ های مرحله جلو در واحد ریشه های آب استفاده می شوند. پمپ های Roots در صورت بارگیری بیش از حد و گرم می شوند و عمر آنها کوتاه است. با پمپ های حلقه آب دو مرحله ای سری ۲BE1S ، ظرفیت پمپاژ تحت فشار ورودی پایین تر است ، یعنی برای کاهش فشار اگزوز پمپ Roots ، به گونه ای که پمپ Roots همیشه در محدوده مجاز اختلاف فشار عمل می کند ، هیچ گرمایش اضافه ای ندارد. برای اطمینان از عملکرد ایمن و مطمئن واحد.

پمپ وکیوم آبی دو مرحله ای و مقایسه و انتخاب پمپ حلقه مایع تک مرحله ای 

پمپ خلاء حلقه حلقوی دو مرحله ایو پمپ خلاء حلقوی مایع تک مرحله ای برای شرایط مختلف کار طراحی و ساخته شده اند. از منحنی های فوق می توان دریافت که سرعت پمپاژ پمپ خلاء حلقه مایع تک مرحله ای ، در محدوده خلاء بالا (کمتر از ۲۰۰۰ Pa) به طور جدی کاهش می یابد ، حتی کمتر از ۳۰٪ حداکثر سرعت پمپاژ در ۵۰۰۰-۱۰۰۰Pa . در این شرایط ، راندمان بسیار پایین است و مصرف برق نیز زیاد است. با این حال ، در شرایط خلاء خشن ، مزیت ظرفیت پمپاژ بزرگ را نشان می دهد. پمپ خلاء حلقه مایع دو مرحله ای می تواند به سرعت پمپاژ بالاتر در یک خلاء بالاتر برسد ، یا خلاء بالاتری را در بازه پمپاژ بیشتر داشته باشد. در شرایط کار با خلاء بالاتر ، راندمان ۳۵٪ تا ۴۰٪ در مقایسه با پمپ حلقه مایع تک مرحله افزایش می یابد و مصرف انرژی بر این اساس کاهش می یابد.





:: برچسب‌ها: پمپ خلاء رینگ مایع دو مرحله ای ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: